Knivsta

Kungsängslija, Upplands landskapsblomma.

Förskoleelever från Högåsskolan planterar.

Medlemmar i Knivsta Rotaryklubb gräver.

VÄLKOMMEN TILL KNIVSTA ROTARYKLUBB

Knivsta Rotaryklubb bildades 1990 och har i dag 34 medlemmar och 2 hedersmedlemmar. Fr o m 2024 hålls normalt veckomötena med intressanta föredrag i möteslokalen på Klyvargatan 15-17 i Knivsta fredagar kl 12.20-13.30.

Ekonomiska stöd har under åren getts till projekt i Estland, Jordanien och Gambia. Åtta år i rad har klubben planterat lökar av Kungsängsliljan i årummet vid Knivstaån tillsammans med elever från Högåsskolan. Klubben har samlat in cyklar till välbehövande.

Tillsammans med Rotaryklubbarna i Uppsala genomförs årligen välgörenhetskonserter för End Polio Now. Utmärkelserna Eldsjälen och Guldhjärtat delas också ut. Under tio år delades musikstipendier och ungdomsledarstipendier ut. Nu har ett nytt ungdomsstipendium instiftats och delas i sin nuvarande form ut under våren 2024 för fjärde året i rad.