THOMAS MALMER NY PRESIDENT I KNIVSTA ROTARYKLUBB

måndag 13 juni 2022

Thomas Malmer övertog presidentkedjan av den avgående presidenten Göran Nilsson vid mötet i Knivsta Rotaryklubb fredagen den 10 juni på Villa Ragnhildsvik vid Skofjärden.

"Rotarys motto, osjälviskt tjänande, ska genomsyra Knivsta Rotaryklubbs verksamhet.  Fokus i klubbens verksamhet är att fungera som ett lokalt yrkesnätverk över professionsgränser där lokal verksamhet som ungdomsstipendium, nattvandringar och lökplantering av kungsängsliljor med förskolor är i fokus", säger Thomas Malmer.

Klubben samlar även pengar till välgörande ändamål som poliobekämpning och internationellt fredsarbete. Tillsammans med Rotaryklubbarna i Uppsala delar klubben ut utmärkelserna Guldhjärtat och Eldsjälen.

Thomas har ett stort samhällsengagemang som märks både i jobbet och på fritiden. Till vardags jobbar han med näringspolitiska frågor och kontakter mellan näringsliv, politik och forskning. Nu ser han fram emot att också engagera sig mer i Rotary. Hur Knivsta ska utvecklas och ändå behålla sin karaktär är en annan fråga som engagerar Thomas. Han är därför engagerad lokalt i KD och är ledamot i samhällsbyggnadsnämnden.

Knivsta har varit hemorten för Thomas sedan 1996 då familjen flyttade till Västra Ängby efter studier i Uppsala. Fritiden ägnas åt friluftsliv, lantställe i Hälsingland och familj och vänner.

Rent formellt tillträder Thomas Malmer som president för Knivsta Rotaryklubb den 1 juli 2022 då det nya verksamhetsåret för Rotary börjar. Mandattiden är ett år.

Göran Nilsson överlämnar presidentkedjan till Thomas Malmer