ROTARY MÖTER ORIENTERARNA PÅ O-RINGEN

fredag 29 juli 2022

Nu är det full fart i Rotarys monter på O-ringen i Uppsala. Fruktkolan är populär och många stannar till för att få veta lite mer om Rotarys verksamhet. Här några bilder från torsdag em den 28 juli när Bibbi Smide informerar om Rotary.

Världens största orienteringstävling O-ringen, den 24-30 juli i Uppsala, samlar ca 20.000 orienterare inklusive anhöriga från såväl hela Sverige som från andra länder. Bibbi Smide, Uppsala Carolina Rotaryklubb och Anders Eriksson, Rotarys ungdomsverksamhet bemannar i samarbete med Rotarianer från Uppsala och Rotarys utbytesstudenter en monter på O-ringens marknadstorg. Syftet är att informera om Rotarys olika aktiviteter samt om den ungdomsverksamhet som Rotary driver.

Flera plockar åt sig den nya broschyren om Rotarys verksamhet som tagits fram just för detta tillfälle. Tekniken gör också sitt intåg. Bibbi har sett till att det finns skyltar med QR-koder till viktiga källor inom Rotary. Det plåtas friskt och man kan läsa vidare vid ett senare tillfälle. Nu finns Rotary med på orienterarnas karta.Knivsta-etappen går av stapel den 29 juli i området vid Flottsund. Observera att vägen mot Uppsala är avstängd vid Flottsund.

Bibbi Smide i samspråk med en orienteringsfamilj från Lunds OK