UNGDOMSSTIPEMDIUM

tisdag 14 februari 2023

VEM VILL DU UPPMÄRKSAMMA?
föreslå kandidater till Knivsta Rotaryklubbs ungdomsstipendium

Knivsta Rotaryklubb delar årligen ut en upplevelse till en ung person inom Knivsta kommun som genom sin drivkraft agerar som positivt föredöme för sin omgivning. Alla personer boende eller verksamma inom Knivsta kommun kan lämna förslag.

För två år sedan fick Olivia Wass och Emilia Hallerskog, Olunda Rytttarförening, ungdomsstipendiet och förra året gick det till Mira Blomberg i Knivsta Judoklubb.

VEM KAN FÅ STIPENDIET?

Ungdom född 2005 eller senare, som genom boende eller skolgång är kopplad till Knivsta kommun. Personen ska över tid ha visat prov på goda personliga egenskaper och genom aktiv handling inom t.ex. skola, fritid, idrott, musik eller kultur, agerat med egen drivkraft och integritet för att skapa något positivt för andra.

HUR FÖRESLÅR JAG EN KANDIDAT?

Maila din nominering till Rotary på adressen nedan senast 27 mars och ange:

- Namn på föreslagen person

- Koppling till Knivsta kommun

- Vad personen presterat

- Motivering till varför personen bör uppmärksammas och gärna föslag på upplevelse

·- Dina egna kontaktuppgifter (mail och telefon)

VAD FÅR STIPENDIATEN?

Stipendiaten får en individuellt anpassad upplevelse, t.ex. en resa till en träff med en känd idrottare, företagsledare, författare etc. som vinnaren ser upp till. Upplevelsen tas fram specifikt för vinnaren.

Stipendiet delas ut under maj eller i början av juni

NÄR OCH VAR LÄMNAR JAG MITT FÖRSLAG?

Mejla ditt förslag senast 27 mars till Knivsta Rotaryklubb: knivsta@rotary.se

Välkommen med dina förslag!

Knivsta Rotaryklubb