KNIVSTA ROTARYKLUBB SKÄNKER PENGAR TILL LOKAL VÄLGÖRENHET

onsdag 7 december 2022

Knivsta Rotaryklubb delar ut pengar till välgörande ändamål. Julhjälpen Knivsta, Röda Korset och Majblomman i Knivsta får 5.000 kr vardera att användas för lokala aktiviteter i Knivsta

-Rotary bidrar ofta till internationella projekt som stöd till Ukraina eller att utrota Polio. Men även lokalt finns familjer som behöver stöd. Därför har Knivsta Rotaryklubb i år valt att ge pengar till Julhjälpen Knivsta, Majblomman och Röda Korset i Knivsta. De kan med frivilliginsatser och pengar ge behövande barnfamiljer något extra till jul, säger Thomas Malmer, president i Knivsta Rotaryklubb.

- De tre organisationerna har kontakter med skolor och föreningar som vet var lokala insatser behövs, tillägger Thomas Malmer

En av mottagarna är Julhjälpen Knivsta.

-Julhjälpen Knivsta är ett ideellt initiativ som stöttar personer som kämpar med att få ekonomin att gå ihop i jultider. Vårt stöd består av julklappar till barn och julmat till alla som annars måste prioritera bort det av ekonomiska skäl, säger Matilda Bredell som leder Julhjälpen Knivsta

-Julhjälpen Knivsta samarbetar med Knivsta Rotaryklubb, Svenska kyrkan, Röda Korset i Knivsta, Coop Alsike, Ica Kvantum Knivsta och Knivsta Nytt. Stödet från Knivsta Rotaryklubb är oerhört viktigt för oss. Det har gjort att vi har möjlighet att stötta fler personer som är i behov av Julhjälpen. Vi uppmuntrar alla som har möjlighet att bidra till Julhjälpens insamling. Behoven är stora och vi önskar kunna hjälpa så många som möjligt, framhåller Matilda Bredell.