Anabade Anabade ny medlem i Knivsta Rotaryklubb

fredag 13 oktober 2023

Anabade Anabade har sitt ursprung i Mongoliet och bor nu i Uppsala med sin familj. Anabade driver bl a Alsike Sushibar och är en engagerad entreprenör som vill utveckla sitt företagande. Han kom som kvotflykting till Sverige och är tacksam för att han hamnade i en liten ort, Dorotea. Där blev han snabbt integrerad. I Mongoliet jobbade han som journalist och programledare.

Anabade säger: Jag är redo att aktivt delta i klubben genom att delta i olika projekt och aktiviteter som klubben organiserar. Jag är öppen för att hjälpa till med att planera och genomföra samhällstjänstprojekt, fundraising-evenemang eller andra initiativ som främjar Rotarys syften.

Anabade Anabade fick motta klubbnål och klubbstandar vid lunchmötet på Bistro Larsson i Knivsta den 13 oktober 2023.

Nyinvalde medlemmen Anabade Anabade tillsammans med klubbens president Lars Kylin.