UTMÄRKELSEN PAUL HARRIS FELLOW, PHF, TILL BENGT WITTGREN

fredag 17 november 2023

Sören Densjö

Vid Knivsta Rotaryklubbs lunchmöte den 17 november fick Bengt Wittgren motta utmärkelsen Paul Harris Fellow, PHF, för mycket värdefulla insatser inom Rotary. Bengt svarar för Klubbtjänsten i klubben. Senaste åren har han bl a engagerat sig arbetet med klubbens stadgar. Bengt var president i klubben verksamhetsåret 2019/2020. Han kom med i Mölndal-Kållered Rotaryklubb 2002, gick över till Glunten Rotaryklubb 2011 och anslöt till Knivsta Rotaryklubb 2017.

Bengt är docent i analytisk kemi och arbetar för närvarande på KTH i Stockholm. Bengt driver också ett konsultföretag med fokus på organisations- och ledarutveckling.

Utmärkelsen Paul Harris Fellow är uppkallad efter Paul Harris, Rotarys grundare år 1905, och tilldelas personer som gjort en betydande samhällsgärning.

Bengt Wittgren tar emot PHF av presidenten Lars Kylin.