CECILIA ENGSBORN NY MEDLEM I KNIVSTA ROTARYKLUBB

fredag 1 december 2023

Vid lunchmötet i Knivsta Rotaryklubb fredagen den 1 december valdes Cecilia Engsborn in som medlem i klubben. Cecilia driver café Infretta, som hon öppnade på Såverkstorget i september. Hon är 48 år flyttade från Norrköping till Knivsta 2014. Innan hon öppnade café så har hon arbetat som resurs- och fritidspedagog. Först på S:ta Maria skola och sedan under drygt 8 år på Brännkärrsskolan i Alsike.

Cecilia har 30 års erfarenhet från restauranger, pubar, kaféer och nattklubb. Namnet Infretta betyder "snabbt/i farten" på italienska. Tanken är att man ska man kunna ta med sig en frukostpåse till tåget eller äta en plocksallad till lunch. Cecilia drivs av att skapa en mötesplats för alla Knivstabor.

På frågan till Cecilia hur hon vill bidra till klubbens verksamhet blir svaret: Jag kan bidra med ett driv inom handel och dess utveckling i samverkan med flera aktörer. Hur vi alla kan bidra till en bättre tillvaro för många. Jag gillar att arbeta i team och Rotary är ett starkt team med många möjligheter. Jag brinner för nya möten och sociala sammankomster.

Vi hälsar Cecilia varmt välkommen till vår klubb.

Presidenten Lars Kylin välkomnar Cecilia Engsborn till klubben med att överlämna Knivsta Rotaryklubbs standar.