UTMÄRKELSEN PAUL HARRIS FELLOW, PHF, TILL KJELL-ARNE NILSSON

fredag 19 januari 2024

Vid Knivsta Rotaryklubbs lunchmöte den 19 januari fick Kjell-Arne Nilsson motta utmärkelsen Paul Harris Fellow, PHF, för mycket värdefulla insatser inom Rotary. Kjell-Arne kom med i klubben 2007 och är arkivarie och klassifikationsansvarig. Han håller ihop klubbens paradprojekt som är att plantera Kungsängsliljor vid årummet tillsammans med skolelever. Han svarar också för det nya projektet ”Kungsängsbänkarna” dvs att producera och sätta upp parkbänkar i anslutning till planteringarna av Kungsängsliljor.

Kjell-Arne är utbildad agronom och varit verksam på SLU:s kommunikationsavdelning. Han är klubbens mest träningsintensiva medlem med dagliga cykelturer på flera mil och regelbunden träning på gym. Kjell-Arne är aktiv och styrelseledamot i Knivsta Riksteaterförening.

Rotarys finaste utmärkelse Paul Harris Fellow är uppkallad efter Paul Harris, Rotarys grundare år 1905, och tilldelas personer som gjort en betydande samhällsgärning, osjälviska insatser eller det lite extra i klubben.

Klubbens president Lars Kylin överlämnar utmärkelsenn PHF till Kjell-Arne Nilsson