UTMÄRKELSEN PAUL HARRIS FELLOW, PHF, med 2 safirer TILL SÖREN DENSJÖ

fredag 19 januari 2024

Vid Knivsta Rotaryklubbs lunchmöte den 19 januari fick Sören Densjö motta utmärkelsen Paul Harris Fellow, PHF, med 2 safirer för mycket värdefulla insatser inom Rotary. Sören kom med i klubben år 2000 och var president 2006/07. Han är Informationsansvarig/Webmaster, IT-samordnare och revisor. En hel del tid ägnas åt hemsida och publiceringsverktyget POLARIS. Veckobreven med text och bilder är en självpåtagen roll som möter uppskattning. Sören är starkt engagerad i Rotarys Guldhjärta och Eldsjäl förutom klubbens Ungdomsstipendium. Sören är ledamot i Rotarydistriktets styrelse.

Sören är pol.mag. och har varit informationschef i Pharmacia och Procordia. Han har flera uppdrag inom Vassunda Golfklubb och sitter i styrelsen för börsnoterade bolaget Miris.

Rotarys finaste utmärkelse Paul Harris Fellow är uppkallad efter Paul Harris, Rotarys grundare år 1905, och tilldelas personer som gjort en betydande samhällsgärning, osjälviska insatser eller det lite extra i klubben.

Klubbens president Lars Kylin överlämnar PHF-nålen med två safirer till Sören Densjö.