Cykelprojekt

tisdag 27 december 2016

Knivsta Rotaryklubb samlade in cyklar till välbehövande

28 användbara cyklar blev resultatet av den cykelinsamling som Knivsta Rotaryklubb har genomfört. Totalt skänkte givmilda Knivstabor 38 cyklar, men alla kunde inte repareras till trafiksäkert skick. De som fått ta emot de renoverade cyklarna är mycket nöjda och uppskattar Rotarys arbete.

Initiativet kom från klubbens nuvarande president Henrik Forsgren som under sin yrkesverksamhet som tandläkare i Sydtyskland var med om ett liknande projekt. Det var i slutet av augusti förra som uppmaningarna gick ut till Knivstaborna.

Budskapet var att alla cyklar var intressanta oavsett kondition och det kunde handla om herr-, dam- eller ungdomsmodeller. De har nu noggrant gåtts igenom, reparerats och satts i ett fullgott trafiksäkert skick. Cyklarna levereras med enkel låsanordning och är utrustade enligt lagen. Vi i Knivsta Rotaryklubb vill rikta ett stort tack till alla som skänkt cyklar”, säger Henrik Forsgren, president i Knivsta Rotaryklubb